اندروید P احتمالا رابط کاربری آیفون X را به امانت می‌گیرد

اندروید P احتمالا رابط کاربری آیفون X را به امانت می‌گیرد

در تازهترین گزارشها، خبرهایی منوط به بهرهمندی نسخه جدید اندروید از رابط کاربری مشابه آیفون X به گوش میرسد. بر اساس این گزارشها، گوگل قصد دارد تا از جستچرهای شبیه به آیفون X در اندروید P استفاده کند.

به طور مثال، از اسکرینشاتهای لو رفته به نظر میرسد که نویگیشن بار همانند کارایی دکمه هوم به زیر صفحه میرود. نکته جالب اینجاست که بعد از لو رفتن این اسکرین شات (تصویر سمت چپ)، گوگل این تصویر را پاک و ادیتهایی در آن اعمال کرد که در سمت راست میتوانید ببینید. اگر این گمانهزنیها از اندروید جدید درست از آب درآیند، شکی نیست در نسخه بعدی اندروید شاهد شباهت بعضی از عملکردهای مشابه همین اسکرین شات با آیفون X باشیم.

اندروید P

آیفون X را میتوان اوج سنتشکنی اپل دانست؛ دیگر خبری از کلید اصلی هوم مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت نبود. طراحی آیفون ده با صفحه نمایش کمحاشیه مزین شد و در بالای آن یک بریدگی یا اصطلاحا ناچ پیدا کرد. این تغییرات تنها مربوط به طراحی گوشی نبود، بلکه همین ویژگیها منجر به تولد قابلیتهای جدید و اعمال تغییراتی در استفاده از سیری، مالتی تسکینگ و گرفتن اسکرینشات شد.

نسخه پیشنمایش اندروید P در حال حاضر در دست توسعهدهندگان است و احتمالا نسخه نهایی آن تا آخر سال میلادی عرضه نمیشود. حال برای مطمئن شدن بعضی از ویژگیهای اندروید جدید باید منتظر خبرهای بیشتری بمانیم.

منبع: androidpolice

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...