ایران‌خودرو: تولید پژو ۲۰۰۸ ادامه دارد و هیچ‌گونه بدعهدی از طرف فرانسوی‌ها درکار نیست!

ایران‌خودرو: تولید پژو ۲۰۰۸ ادامه دارد و هیچ‌گونه بدعهدی از طرف فرانسوی‌ها درکار نیست!

به گزارش ایران‌جیب و در پی انتشار برخی اخبار در خصوص توقف تولید پژو ۲۰۰۸ و قرارداهای خودرویی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را جهت شفافیت هر چه بیشتر به نقل از منصور معظمی« رییس هیأت عامل ایدرو» ارائه داد:

میزان تولید پژو ۲۰۰۸ از ابتدای شروع تاکنون یک هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده و با اندکی تأخیر بر اساس برنامه ثبت نامی در حال تحویل است. بنابراین هیچ گونه بدعهدی از طرف فرانسوی ها نبوده و کار طبق روال در حال انجام است. خوشبختانه خودروسازان داخلی ۱۸ درصد افزایش تولید از ابتدای امسال تا نیمه دی‌ماه نسبت به مدت مشابه قبل داشته اند.

بشنوید: پادکست برای ما که رفتیم پژو ۲۰۰۸ بخریم…

۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۳، پژو محصول جدیدی را به نام پژو ۲۰۰۸ معرفی و به بازار عرضه کرد. این خودرو به عنوان شاسی‌ بلند کوچک شهری (Compact SUV) توانست نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب کند. ایران‌خودرو تولید این محصول پژو را در شرکت جوینت‌ونچر ایکاپ را در برنامه‌ی خود قرار داد.

پژو ۲۰۰۸ در مدل‌های متنوع پیشرانه به بازار جهانی عرضه شده اما ایکاپ تنها مدل ۱٫۶ لیتری سوپاپه توربوشارژ در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر را تولید کند. درمورد مونتاژ این خودرو حاشیه‌های زیادی تولید شد. قرار بر این بود که ایکاپ در ابتدا مدل های وارداتی را به بازار ایران عرضه کند و سپس مسئولیت مونتاژ پژو ۲۰۰۸ را برعهده بگیرد. گزارش‌های متنوعی از تیراژ تولید کم این خودرو منتشر شد و امروز گفته شده که طرف فرانسوی هیچ بدعهدی نداشته و همه چیز طبق روال است.

شما نظرتان درمورد این شاسی‌بلند کامپکت فرانسوی و تیراژ تولید شده چیست؟ نظرتان را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...