اندروید 9 با رابط کاربری جدید سامسونگ عرضه میشود.

اندروید 9 با رابط کاربری جدید سامسونگ عرضه میشود.

سامسونگ در کنفرانسی که اخیرا برای توسعه دهندگان برگزار کرد، وعده داد که نسخه اولیه و بتا از اندروید پای با رابط کاربری جدید این شرکت که One UI نام دارد، به زودی برای گوشی‌های گلکسی اس۹، گلکسی اس۹ پلاس و  گلکسی نوت ۹ عرضه خواهد شد.

این رابط کاربری جدید با سامسونگ اکسپرینس متفاوت خواهد بود و بیشتر روی کار کردن با یک دست تمرکز دارد. همچنین این رابط کاربری جدید فقط با اندروید پای عرضه خواهد شد و فعلا گوشی‌های گلکسی اس۹، اس۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ نامزد دریافت این بتا هستند. البته شنیده شده که به زودی نسخه بتا برای گوشی‌های گلکسی اس۸، اس۸ پلاس و نوت ۸ نیز عرضه خواهد شد. اگر شما هم دارندگان یکی از این گوشی‌ها هستید و مشتاقید هرچه زودتر اندروید پای با رابط کاربری جدید را تجربه کنید، سامسونگ آلمان زمان عرضه این بروزرسانی را اعلام کرده است.

آنطور که وب‌سایت GSMArena گزارش داده، با مکالمه اینترنتی با حساب کاربری سامسونگ آلمان، زمان عرضه این بروزرسانی ۲۴ آبان ماه تعیین شده است. البته این تاریخ برای گوشی‌های Samsung با رام آلمان است اما از آن‌جایی که این بروزرسانی در دیگر نقاط دنیا هم عرضه می‌شود، انتظار می‌رود در همین روز یا نهایتا چند روز بعد، شاهد عرضه این بروزرسانی برای پرچمداران امسال سامسونگ در ایران هم باشیم.

این اطلاعات مستقیما از حساب کاربری رسمی Samsung استخراج شده اما همانطور که گفتیم صرفا برای کشور آلمان است و نمی‌توان خیلی به آن استناد کرد. در هر صورت، به نظر می‌رسد کاربران پرچمداران امسال سامسونگ، خیلی زود خواهند توانست آخرین نسخه از اندروید را با رابط کاربری جدید سامسونگ تجربه کنند.

کسانی که پرچمداران سال گذشته گلکسی اس و گلکسی نوت را هم دارند، باید کمی بیشتر صبر کنند تا شاهد عرضه این بروزرسانی برای گوشی‌های خود باشند. به طور خلاصه پیش‌تر هم عکس‌هایی از این رابط کاربری جدید لو رفته بود. سامسونگ در One UI تمرکز خود را روی کار با یک دست گذاشته و از همین جهت، بسیاری از دکمه‌ها و منوهای سیستم عامل، به بخش پایینی نمایشگر منتقل شده‌اند. همچنین سامسونگ حالت Dark Mode یا همان حالت تاریک را هم به این رابط کاربری آورده که در نهایت به راحت کار کردن با گوشی‌های این شرکت در شب می‌شود. همچنین با توجه به افزایش رنگ مشکی در رابط کاربری و استفاده از تکنولوژی AMOLED در گوشی‌های این شرکت، در حالت تاریک، عمر باتری دستگاه هم بهتر خواهد شد.

منبع: GSMArena

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...