پلاک خودروهای دوبی دیجیتالی می‌شود

پلاک خودروهای دوبی دیجیتالی می‌شود

از ماه آینده قرار است بهطور آزمایشی تعدادی از خودروهای دوبی به پلاک دیجیتالی مجهز شوند. اگر این اقدام صورت گیرد، دوبی اولین شهری خواهد بود که میزبان خودروهایی با پلاک دیجیتالی هوشمند است.

چند سالی میشود که صحبت از پلاکهای دیجیتالی به میان میآید. حالا به نظر میرسد دوبی با عملی شدن این طرح بهطور آزمایشی موافقت کرده است. توجیه مسئولین حمل و نقل دوبی برای استفاده آزمایشی این وسیله این است که اجازه میدهد در شرایط اضطراری مانند تصادفات یا سرقت رفتن خودرو، واکنش سریعتری داشته باشند. همچنین با اجرای این طرح، سرعت انجام سرویسهایی از قبیل تمدید خدمات، عوارضی و جریمههای بیمه بسیار بیشتر میشود و در مدت زمان کوتاهتری از حساب دارندهی اتومبیل کسر میشود.

البته این تمام ماجرا نیست؛ از آنجا که این پلاکهای هوشمند به GPS مجهز میشوند، نگرانیهایی درمورد حریم شخصی افراد مطرح میشود؛ به طوری که این پلاکها به راحتی قابلیت تغییر توسط سیستم راه و ترابری را دارند. اگر سیستم این ارگان هک شود، قطعا شاهد سواستفاده و پیامدهای نامطلوبی خواهیم بود. از آنجا که هیچ وقت نمیتوان با اطمینان درمورد امنیت کامل برای جلوگیری از هک شدن سیستمها صحبت کرد، این نگرانی میتواند در نوع خود درست باشد.

همچنین گفته میشود شرایط آب و هوایی گرم و همچنین شن و ماسه میتواند باعث مشکلاتی برای این پلاکهای هوشمند شود. پرونده پلاک دیجیتالی برای خودروها چندان جدید نیست. سال ۲۰۱۳ بود که کالیفرنیا رسما اعلام کرد به زودی پلاکهای هوشمند را برای خودروهای این ایالت مورد آزمایش قرار میدهد. در گزارشهای اخیر شنیده شده که کالیفرنیا هم تصمیم گرفته این طرح را اجرا کند. به نظر میرسد کالیفرنیا و دوبی هر دو به زودی برای عرضه پلاکهای هوشمند آماده میشوند.

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...